En solig november dag

Igår tog jag en liten joggingtur med töserna i vagnen. Det kändes jättebra och jag är glad att jag börjar komma igång.
Förut, när Ozcar var på gymmet, satte jag tjejorna i vagnen igen och gick upp till Ruddalen. Tyvärr hade jag jätteont i framsidan av smalbenet idag och kunde bara jogga lite grann. Däremot blev det utfall medans jag gick istället för då gjorde det inte ont.
Hittade även en pinne som jag använde som skivstång när jag gjorde benböj på gräsmattan. Det känns redan i benen! Så skönt!

Smärtan i smalbenen har jag haft till och från i många år. Det kommer när jag går fort en längre stund. Idag kom det fortare eftersom jag ansträngde den muskeln även igår.
Jag är övertygad om att det beror på att muskeln är otränad och blir överbelastad på grund av min övervikt. Där kommer jag märka störst förändring när jag blir mer tränad och går ner i vikt, jag ser fram emot att slippa ha ont. Kämpa på!

Jag känner mig stolt och stark!


Kommentarer

Din chans att skriva vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa besök?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Yttra dig:

Trackback
RSS 2.0